18 sept. 2009

Cardio

Am inceput de curand sa fac si antrenamente cardio. Adica in cadrul orelor de PumpUP!, ca sa fiu mai exacta.

Ca sa fiu sincera cu mine, toata viata mea am detestat sa alerg, sa sar, sa ma agit. Dar ajunsesem la un punct in care simteam ca antrenamentele mele obisnuite nu mai erau suficiente. In plus, nici estetic nu mai eram multumita. Parca pierdusem din suplete si devenisem masiva.

Asa ca am profitat de perioada de vara ca sa imi schimb putin strategia de antrenament. Am inceput sa fac mai mult stretching. Apoi am inceput incet-incet sa introduc in antrenamente si exercitii mai dinamice. A fost o premiera pentru mine in primul rand pentru ca nu mai predasem asa ceva pana acum. Stiam sa predau Pilates si exercitii cu greutati libere, dar cam atat. Am invatat cum sa respir ca sa nu se auda in casca, sa explic exercitiile suficient de repede ca sa nu pierdem ritmul si tot asa. Toata povestea asta a inceput in august, inainte sa renovam sala. Acum, la 3 saptamani de la redeschidere, am fost foarte surprinsa cand multe din cliente mi-au spus ca am slabit foarte mult.

Eu am facut ochii mari. Pe cantar am aceleasi 60 de kilograme batute in cuie. Dar am observat si eu ca am devenit mai zvelta. Pantaloni care imi veneau ficsi pe coapse inainte acum sunt lejeri, ca sa nu spun de-a dreptul largi. Intrucat dieta mea este aceeasi in ultimele luni sunt sigura ca diferenta au facut-o orele de PumpUP!

Azi am mai observat ceva. Dupa o ora de antrenament m-am pregatit sa mananc asa cum faceam inainte. Adica ciorba de pui, gratar si legume. Socul meu a fost ca am mancat ciorba si pentru vreo 2 ore a fost suficient. Abia apoi am mancat carnea si legumele.
In mod normal as fi mancat la pranz toate cele de mai sus si pe la 2-3 inca ceva.

Astea sunt lucrurile bune. Mai observ insa o chestie: ma fac ridiche la fata. Adica nu asa, putin. Rosie nene. Transpir cat n-am transpirat vreodata in viata mea si am senzatia ca mai am putin si mor de inima. Asta in timpul exercitiilor. De fapt, la sfarsitul lor. Pentru ca transpir eu ce transpir la ora, dar dupa ora e festival. Si apoi vine momentul eliberator al dusului. Parca ma nasc a doua oara, nu asa. Si mai e si momentul in care ma vad in oglinda dupa. Fata luminoasa, ochii limpezi, am o stare de bine si o energie de nu-mi vine sa cred. Adica nu mai dorm la pranz. Eu care dormeam in fiecare zi la pranz cu religiozitate. E drept insa ca parul meu arata dupa ora ceva de speriat. Smocuri ude, amarata mea de coada e repozitionata spre urechea dreapta si bretonul meu cel intr-o parte seamana cu ciuful ciocanitoarei Woody.

All in all, insa....merita. Cu tot parul ciufulit, cu toata transpiratia si nebunia, merita cu varf si indesat.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Ca sa vin in sprijinul afirmatiilor tale: de cateva zile, merg cu bicicleta la servici. Parcurg o distanta de vreo 12 km in total - dus + intors.
Norocul meu este ca am pista de bicicleta de acasa pana la destinatie :)

Ei bine , efectele sunt cele pe care le-ai zis si tu: energie, buna dispozitie, muncesc mai cu spor, fata este mai luminoasa.
Asta nu inseamna ca nu voi mai veni la orele de pilates care imi aduc la fel de mult bine.

Sinziana Vinatoru spunea...

Buna,

Am fost si eu sapatamana trecuta la orele de Pump si mi-au placut foarte mult exercitiile tale! In primul rand sunt altceva: ritmul mai alert, sariturile, utilizarea greutatilor fac ca acest antrenament sa fie eficient. Cardio da o stare de bine si -desi de cateva saptamani obisnuiesc sa alerg cel putin 35 km/saptamana in pregatirea pentru un maraton- preferatul meu va ramane mereu un antrenament de acest gen. Sa fie muzica, miscarea dupa un anumit ritm, lipsa monotoniei, faptul ca se antreneaza mai multi muschi intr-o ora? Cert e ca acest tip de antrenament imi face foarte bine si e un excelent mod de a te mentine in forma dar si de a complementa alte sporturi.

Glory Box spunea...

Eu nu mai practic sportul la sala pentru ca am achizitionat o banda de alergare, banca de abdomene si greutati libere.

La Get Fit veneam la Razvan la Tae Bo pentru ca imi plac sporturile dinamice (chiar si acasa cel mai des folosesc tradmill-ul). Pilates n-am incercat pentru ca este prea static pentru mine (nu este o afirmatie care ii neaga eficienta, ci pur si simplu nu mi se potriveste).

Ma bucur sa aud/citesc chiar la tine despre eficienta/necesitatea antrenamentului cardio pentru ca mi s-a intamplat de cateva ori sa discut cu practicante ale pilatesului care nu mi-au luat in seama parerea (pentru ca recomandarea e prea mult spus) conform careia e o idee foarte buna sa strecori si ceva cardio langa pilates.

Cori spunea...

Andreea, motivul pentru care la sala incercam sa avem antrenamente cat mai diverse este tocmai acela ca rezultatele vin din diveristate.

Este practic imposibil ca un singur tip de antrenament sa poata oferi toate beneficiile unei rutine de antrenament diverse. Nu inseamna ca un antrenament e mai bun decat altul, ci pur si simplu ca trebuie gasita o cale de a le alterna in mod optim.

Am sustinut intotdeauna ca Pilates este foarte bun, dar nu este suficient daca nu este acompaniat macar o data pe saptamana de un antrenament cardio.

Acum am reintrodus orele de dans si lucram spre diversificarea antrenamentelor astfel incat clientele sa isi poata gasi si ore mai dinamice la care sa participe cu placere.

De asemenea, pentru fetele constiincioase este perfect ok sa faca sport acasa, cata vreme sunt atente la a mentine un ritm si o intensitate ridicate in timpul antrenamentelor.