5 nov. 2009

Bucataria rapida- supa si rasol

Am tot vorbit in ultima vreme cu clientele care spuneau ca si-ar dori o reteta care sa rezolve nu doar problema supei/ciorbei ci si pe cea a felului principal. Asadar, supa de pui si rasol de pasare cu hrean. Delicios!

Mi-am amintit de copilaria mea, cand mamaie imi pregatea supa de gaina cu fidea si rasol cu hrean.



Asa ca duminica am profitat de cei doi pui de tara din congelator si am dat o fuga pana la Palatul Sutu la Targul Bio si am luat toate ingredientele de care aveam nevoie.



Puii se pun la fiert in 4 litri de apa, cu putina sare. Focul este potrivit si se aduna spuma de 2-3 ori. In cartile de bucate zice sa aduni spuma cu lingura sau spumiera, dar eu am observat ca cel mai bine se curata zeama cu o strecuratoare micuta . Din cand in cand se adauga putina apa rece, ca sa se ridice spuma la suprafata apei . Apoi se lasa la fiert carnea.

Intre timp se curata legumele. Eu nu mananc cartofi, asa ca nu-i pun nici in supe. Ingredientele de mai jos le folosesc pentru o cratita de supa de 6 litri, in care am pus aproape 4 de apa si carnea - vreo 1.5 kilograme de carne in 2 pui.


Curat 4 morcovi de coaja, impreuna cu o jumatate de telina, o radacina de patrunjel si una de pastarnac.

Legumele le pun la fiert dupa ce am adunat spuma, intregi.



Cand apa a inceput sa fiarba, curat 2 cepe si le pun intregi la fiert, impreuna cu piper negru proaspat macinat.



Cand carnea incepe sa se desprinda de pe oase, inchid focul si scot carnea si legumele.

Pentru ca supa sa fie limpede, ea trebuie strecurata. Am incercat in trecut sa nu o strecor si din pacate arata rau. Asa ca, oricat de complicat ar parea, recomand efortul.



Supa trebuie lasata sa se racoreasca putin si e nevoie de o strecuratoare mare, cu ochiuri mici. In cratita in care se varsa zeama se prepara si zdrentele. Supa poate fi facuta si cu fidea, galuste sau taietei, dar eu o prefer in varianta cu zdrente de ou, pentru ca prefer sa mananc fainoase cat mai rar.



Zeama strecurata se da in fiert si se bat la furculita 4 oua. Se toarna incet in zeama care fierbe, amestecand cu o furculita . Pentru supa eu pastrez aripile, ghearele si pulpele inferioare, gatul si spatele, dar si pipotele si inimile.Supa se serveste si se mananca neaparat cu verdeata proaspat tocata presarata deasupra - patrunjel si leustean.


Pentru rasol pastrez legumele si pieptul impreuna cu pulpele superioare. Ca o preferinta personala, ador rasolul mancat cu putin unt si mult  hrean cu sfecla rosie, presarat cu patrunjel verde tocat proaspat.

Mai trebuie sa spun ca rasolul de pasare e bun la gust numai daca puiul e de tara. Am avut la un moment dat proasta inspiratie sa incerc sa il prepar cu pui din comert si....a fost imposibil de mancat.

Asadar, o reteta foarte simpla si delicioasa. Noua ne-a ajuns pentru 4 zile, in conditiile in care nu am rezistat si am mancat in fiecare zi din supa.

Carnea fiarta poate fi folosita si la sandwichurile de dimineata, ca o alternativa sanatoasa la mezeluri.

Dimineata imi fac o tartina de paine de secara unsa cu urda proaspata de Sibiu, cu piept de pui fiert  si  cu cateva masline naturale - sunt acelea maronii, nu negre. Cand am la dispozitie ceva mai mult timp, mai mananc si un ardei rosu.

Dupa cum vorbeam azi cu o prietena, incet si sigur ^^ghidul tinerei gospodine^^ incepe sa prinda contur, in varianta moderna.  

Niciun comentariu: