16 iul. 2009

Mancare de fasole - summer style

Aseara mi s-a facut pofta de mancare de fasole verde, asa ca am pregatit o reteta pe care o stiu de la mamaie. E foarte usoara si foarte usor de preparat.

Se pune intr-o cratita ulei de masline amestecat cu putina apa, la foc mic. Uleiul nu trebuie sa se incinga.

Se toaca marunt 2-3 cepe si se pun in cratita. Cantitatile din aceasta reteta sunt pentru aproximativ 1 kilogram de fasole verde, dar ele pot fi modificate in functie de preferintele fiecareia.

Se toaca marunt 3 ardei grasi si se adauga peste ceapa. Se lasa sa se inabuse putin, fara sa se caleasca.

In cratita se adauga pastaile de fasole. Daca fasolea e foarte frageda, poate fi pusa intreaga, altfel e mai bine sa fie taiata in bucati de 3-4 centimetri lungime. Se completeaza cu apa sau zeama de dovlecei si se pune capacul peste cratita. Se lasa la foc mediu timp de 10 minute, timp in care se decojesc rosiile. Mancarea se condimeneteaza cu sare grunjoasa, fulgi de ardei dulce si pudra de rosii uscate cu fulgi de usturoi si busuioc.


Este nevoie de 6-8 rosii decojite si cu semintele scoase. Rosiile se taie sferturi si se adauga in cratita.
Se curata o capatana mare de usturoi si se adauga in cratita cateii intregi. Se mai lasa la fert circa 10 minute , impreuna cu rosiile si fasolea.


Inainte de a inchide focul, se adauga o mana de patrunjel verde tocat marunt. Se poate adauga si marar. Se pune capacul si se lasa cratita acoperita.


Dupa ce cratita a fost luata de pe flacara, se poate adauga ulei de masline peste fasole. Eu prefer sa folosesc aceasta garnitura la retetele cu carne de curcan sau pui. De asemenea, imi place sa fie la o temperatura potrivita, sa nu fie foarte fierbinte, dar nici rece.

Enjoy!


2 comentarii:

Cori spunea...

LOL, nu m-am gandit la asta...voi pregati si retete pentru "la birou", ce zici de asta?

Gateste Inteligent spunea...

Am deschis un magazin virtual www.gatesteINTELIGENT.ro pe care am dori sa il facem locul unde oricine gaseste orice despre arta gatitului de la produse la retete si sfaturi. Acesta este motivul pentru care iti scriu.
Retetele tale arata si sunt sigur ca sunt foarte gustoase , si ne-am dori sa le publicam si pe site-ul nostru. Esti de accord cu aceasta propunere?
Fiecare reteta publicata de la tine, va avea link catre site-ul de unde a fost luata: "Reteta recomandata de www.site.ro ".



tj
office@gatesteinteligent.ro