17 iun. 2008

Cum sa faci o pana - girlie style

Ieri am avut "placuta" surpriza sa am pana. Cu care ocazie mi-am dat seama ca unul din (putinele, de altfel) lucruri pe care nu stiam sa le fac era sa shimb o roata. Am luat gingas telefonul si l-am sunat pe iubitul meu :

Eu: " Puiu....am pana, ce fac?"
EL: " Unde esti, ca vin sa iti schimb eu roata"
Eu: " In celalalt colt al orasului, nu ai cum"
EL: " Pai las-o asa si ia un taxi si mergem mai tarziu sa o luam "
Eu:" Nu pot, ca-s pe janta si sunt parcata prost. Zi-mi prin telefon ce fac"
EL:" Scoate rezerva din spate, cu cheia desfaci suruburile, apoi pui cricul, ridici masina si schimbi roata. Fixezi suruburile la loc, centrezi roata, cobori masina de pe cric si le strangi la maxim. "
Eu:" Biiiinnnneeeee"

Acum, spiritul tehnic in familia Gramescu s-a oprit la parintii mei. Dar am zis ca nu se poate, ca trebuie sa ma descurc si, cu indicatiile tehnice in minte o sa ma descurc.

Prima piedica am intampinat-o cand am descoperit ca in portbagaj aveam toate cretinismele, de la mancare de pisici la botine de piele lacuita cu toc. Toate nimicurile au ajuns pe bancheta din spate. Apoi m-am uitat filosofic in cruce, fara sa imi dau seama de unde naiba scot roata de rezerva.

Dragele mele, sub presuletzul din portbagaj se afla roata de rezerva. Presuletzul se ridica din dreptul incuietorii, unde veti gasi un spatiu in care bagati 4 degetzele si ridicati presuletzul cu tot cu suport, cu grija sa nu rupetzi unghiile.
















Anvelopa este fixata cu un suport de plastic. Acesta trebuie desurubat si scos complet inainte sa puteti ridica roata de rezerva. Cea mai buna solutie sa scoateti roata din portbagaj fara sa va murdariti este sa o prindeti cu amandoua mainile de marginea jentii. Se ridica pe oblic, apoi se scoate si se aseaza langa roata care trebuie schimbata, rezemata de masina .

Trebuie apoi sa desfaceti putin suruburile care fixeaza roata care trebuie inlocuita. Cel mai bine mi se pare sa incepeti cu cel de sus, fixand cheia inspre fata. Apasati cu piciorul pe cheie, pana se slabeste surubul. Se continua in acelasi fel cu restul suruburilor.








Apoi trebuie inaltata masina pe cric, suficient de mult ca sa puteti scoate roata.
















Cricul trebuie scos din suportul de protectie si inaltat putin. Are doi suporti: unul mai plat, care se aseaza pe asfalt, si unul ca un carlig, care se fizeaza pe marginea pragului. Locul in care se fixeaza cricul se determina in felul urmator: in linie cu oglinda, pe verticala si se gaseste cu mana stanga marginea dinspre interior a pragului. Acolo trebuie fixat suportul de sus al cricului.

Dupa care se schimba rotile si se procedeaza la strangerea suruburilor si coborarea masinii pe asfalt.

Se pune roata avariata in portbagaj, cricul se strange si se pune la locul lui , se scot servetelele umede din bord si sapunul antibacterian, se curata tacticos degetzelele , se suna iubitul"

Eu: "Gataaaaa, am reusit"
EL: " Bravo, iubita mea! Femeie cu testosteron, ce sa mai ....Pisi"

:P

2 comentarii:

radu_o spunea...

Buuun, si acum o noua indicatie tehnica: a nu se confunda platina de la motor cu ceva bijuterii. Nu e in nici un caz C.Klein sau Guess, mai degraba Bosch :)

Sandra G spunea...

wahahaha, m-am prapadit de ras :)

am incercat si eu ghidusia, eram la punctul cu "dat cu piciorul" in aia cu care desurubezi suruburile, la care a venit un necunoscut de pe strada sa-mi zica ca nu e ok sa dai cu piciorul ca o strici... si l-am lasat pe el sa termine treaba :)

deci restecpa! :)