15 iun. 2008

Masa de duminica

Intotdeauna mi-a facut placere sa petrec duminica in liniste, alaturi de cei dragi. Azi m-am gandit sa pregatesc un fel de mancare mai special, pe care il apreciam foarte mult pe vremea cand mancam carne.

Am ales sa gatesc azi rasol de vita in sos de vin rosu. Pentru ca rasolul sa fie fraged este nevoie sa macerati carnea 2-3 zile la frigider.

Se aleg cateva bucati de rasol frumoase, care sa aiba si maduva si carne. Se calculeaza cate un rasol de persoana.
















Se freaca fiecare bucata de carne cu boia proaspata de ardei dulce


















Se taie marunt un ardei iute si se presara peste bucatile de carne
















Se maruntesc 2-3 fire de cimbru proaspat


















Se adauga boabe de coriandru















Se taie marunt 1-2 fire de oregano proaspat












Si se adauga boabe de piper















Se sareaza dupa gust si se adauga un pahar de vin rosu sec de buna calitate. Eu am ales un Shiraz de Chile, pentru aroma fructata.



Se lasa la macerat in frigider pentru 2-3 zile.

Pentru preparare, incalziti cuptorul la 170 de grade. Carnea se aseaza intr-un vas de sticla termorezistenta, cu capac. Se adauga ulei de masline, ulei de strugure si un pahar mare de apa si se lasa la cuptor pentru 2.5 ore. In ultima ora se reduce temperatura la 130 de grade.

Cand scoateti vasul din cuptor, adaugati un pahar de apa si puneti capacul la loc.

Se serveste cu garnitura de orez sau cartofi cu rozmarin. Pentru cei care tin dieta , e mai bine sa aleaga conopida si broccoli pentru garnitura, sau doar o salata verde usoara.

2 comentarii:

anca h spunea...

Eu azi, duminica, am fost la job asa ca nu am gatit, dar am mers la cumparaturi pentru maine, duminica mea. Mi-am luat un file somon, pe care il voi pregati maine cu orez salbatic, la cuptor si un vin alb de Tokaj. Cat despre gatit pentru iubit, ei bine, al meu se muta la Bucuresti asa ca de acum voi invata sa ma bucur de una singura.
Reteta asta de vita o sa o incerc si eu, ador vita si chiar eram curioasa sa aflu noi retete!

Cori spunea...

O sa mai scriu si alte retete cu vita, se pare ca am succes cu ele ;)

Si solitudinea poate fi o bucurie, o perioada in care te descoperi si iti construiesti cercul de putere...am invatat sa nu mai fug de singuratate cu orice pret si sa folosesc timpul intr-o directie pozitiva: citesc, meditez, ma joc cu pisicile sau visez cu ochii deschisi.