16 mar. 2010

Carpaccio de dorada cu quinoa

Am testat aceasta reteta intr-un restaurant, insa mi s-a parur atat de savuroasa incat am cerut reteta de la chef...care a cedat si mi-a dezvaluit ingredientele.

Se fierbe quinoa in apa cu sare, se scurge si se lasa la racit. Trebuie sa fie tinuta la frigider cateva ore, deci cel mai bine este sa fie preparata cu cateva ore inainte. 


Se fileteaza o dorada, se sterge carnea cu un prosop curat, se sareaza si se scot toate oasele. Pestele impreuna cu 2 linguri de quinoa se toaca in robotul de carne pe textura mare cateva secunde.


Se adauga zeama de lime dupa gust, cam un sfert de lime pentru cantitatile de mai sus.


Se toaca foarte marunt, tot la robot, cateva felii de ardei gras portocaliu, care se scurg de zeama pe un servet de hartie si se amesteca pana la omogenizare cu pestele.


Se toaca marunt cateva fire de chivas - se mai numeste baby green onion, se gaseste la marile supermarket-uri.Se adauga la carpaccio si se amesteca.

 
Se maruntesc frunze de patrunjel cret (hasmatuchi) si se amesteca in carpaccio.
Se verifica inca o data gustul preparatului - trebuie sa fie acrisor, aromat, fara sa se simta excesiv mirosul de peste, sa se simta aroma ingredientelor si sa fie frumos colorat.

Se serveste acompaniat de o salata verde cu sos de lime si ulei de masline . Carpaccio-ul se aseaza cu lingura pe farfurie, in jurul salatei, si se decoreaza farfuria cu cateva picaturi de sos de ardei dulce-acrisor , frunze de hasmatuchi si o grisina cu susan in loc de paine.

In ciuda explicatiilor extensive, este usor de preparat si poate fi o cina lejera, sanatoasa si potrivita atat pentru dieta cat si pentru cei care doresc doar sa manance echilibrat.

Enjoy!

4 comentarii:

Unknown spunea...

Pofticioasa de mine
Cred ca ma reped sa pun si eu de un carpaccio de-al tau.
Chivas, in franceza ciboulette, se citeste sibulet si ma amuza de fiecare data cand ma gandesc la un anumit cuvant evreiesc.
patrunjelul cret nu este hasmatuchi (sau asmatui). Este doar varianta creata dar mai putin parfumata a simplului patrunjel.
Merci de idee e ultra.

Cori spunea...

hehe, draga mea, eu am dat denumirea comerciala la ciboulette, ca daca intrebi la carrefour de asa ceva se uita la tine ca la masini straine.

Iar despre patrunjel cret vs hasmatuchi, zau ca nu stiam, gracias de info :)

radu_o spunea...

Pare mai degraba un tartar, dar daca e atti de bun nu mai conteaza cum il cheama

Anonim spunea...

Buna,

In Bucovina patrunjelul cret este intr-adevar hasmatuchi.
Iar Chivas-ul este arpagicul nostru.

Foarte tare reteta!