3 iul. 2009

Ziua mea de liniste

Ador zilele de vineri. Nu doar ca stiu ca incepe weekendul si am asa, un soi de aer de vacanta in capsorul meu de blonda, ci asa, pentru ca vinerea mi se intampla lucruri frumoase.

Prima chestie faina e ca am inceput proiectul Recreatio de vara, asa ca in fiecare saptamana am o gasca de copilasi cu varste cuprinse intre 5 si 8 ani pe care ii invat sa faca sport. Vinerea asta l-am invatat pe Andrei, care are 7 ani, sa alerge. Eva, de 9 ani, mi-a aratat exercitiile pe care le face ea la grupa de gimnastica ritmica, unde merge de 3 ori pe saptamana. Si, cu fiecare ora de sport cu ei, incep sa inteleg de ce multe dintre prietenele mele au decis sa renunte la cariere promitatoare de dragul copiilor. Eu nu sunt in acest punct si nu stiu daca voi ajunge vreodata, dar simt ca in ora pe care o petrec cu pustii orice altceva in afara de joaca lor inceteaza sa existe. Ma trag dupa ei in lumea lor simpla, lipsita de griji, lipsita de trecut si de viitor. Acum se cearta, acum se impaca, se transforma in Pokemon, in Power Rangers sau doar cauta indicii. Asta, bineinteles, atunci cand nu se joaca Bakugan . Asa ca vineri la pranz facem sport si ne jucam. si spun ne pentru ca, dupa mai bine de 15 ani, ma joc din nou.

Apoi ora se termina, ei striga sa raman sa ne jucam, eu raman, imi aduc aminte de ora la cosmetica si fug repede pe stradutele pitoresti din spatele Guvernului. Ajung rapid pe strada umbrita de artari, cu case vechi si frumoase unde este centrul de cosmetica la care merg. Urc scarile in fuga. Andreea ma asteapta cu cescuta de cafea si apa la temperatura camerei. Imi fac un dus ea imi deschide geamul. Aer curat, la naiba , in centrul orasului se poate asa ceva???



Inchid ochii si ma relaxez. Ii simt degetele pe fata, printre picaturi de ser de citrice, ulei de nu-stiu-ce, masca nu-stiu-de-care (parca miroase a argila) si adorm. Timp de o ora imi rasfata tenul cu tot felul de uleiuri si creme naturale, muzica e divina- " Draga mea, saptamana asta ti-am pregatit putin Bach si Chopin" "Da, da, multumesc, ii spun cu voce somnoroasa."

Stie ca adorm. Inchide lumina, ma rasfata si zambeste. Cand termina, imi pune ultima masca, o sterge, adauga un ser cu vitamina c si incepe un masaj mai viguros. Ma trezesc odihnita, de parca as fi dormit cateva ore bune.

"Sa-ti fie de bine, fetitza" imi spune si eu clipesc somnoroasa , termin cafeaua, ma imbrac si plec la treaba.

Niciun comentariu: