11 iul. 2009

Carnea de prepelita

Saptamana asta, cand am primit cosul de roduse bio de la Singureni, Mihaela mi-a trimis cadou 4 prepelite gata curatate, crescute de ei la domeniu. Acum sigur ca m-a incantat ideea, dar cand a venit vremea sa le si gatesc m-am cam blocat.

In primul rand ca traiam cu ideea ca trebuie foarte multa indemanare sa prepari asa ceva, apoi ca nu mai facusem niciodata vreo reteta cu prepelita. Ca de obicei, am scos cartea de bucate a strabunica-mii, carte care a trecut din mana in mana pe la toate femeile din familie si in final a ajuns si la mine. Acolo am dat peste o reteta de prepelite inabusite, pe care sigur ca am adaptat-o la realitatile vietii moderne. Pentru ca in reteta originala se caleste ceapa cu faina si unt, se presara pesmet prajit....la revedere, multumesc, faina si pesmetul dispar. Asadar, iata varianta simplificata a reteti de prepelite in unt.

Se topeste un cub de unt la temperatura mica. Cel mai bine e sa folositi o cratita mai inalta, cu capac etans, pentru a nu lasa sosul sa scada . Iar sosul despre care vorbesc se obtine foarte simplu.


Se curata 1-2 cepe noi si se taie cubulete. Mie imi place mult ceapa calita si mai ales in unt, asa ca pentru 4 prepelite am folosit 2 cepe mici. Se adauga in unt si se lasa la foc mic.


Apoi se curata de coaja 4-5 rosii . Se taie in cuburi de dimensiuni medii si se inabusa in cratita, cu ceapa si unt.


Prepelitele se spala bine, se sareaza cu sare grunjoasa si se pun in cratita , peste sosul format de rosii, ceapa si unt.

Se acopera cratita si se lasa la foc mic timp pana se fragezeste carnea. Verificati din cand in cand sa nu scada prea tare sosul. Daca scade, adaugati zeama de carne sau apa.

Pentru garnitura am pregatit dovlecel inabusit cu ulei de usturoi, patrunjel verde si otet balsamic alb. Pentru cei care nu tin regim, va recomand sa prajiti 2-3 cartofi ratte noi (sunt un soi de cartofi albi, lunguieti, cu o aroma foarte speciala) si sa adaugati in tigaie cateva ramuri de rozmarin proaspat. Sunt o garnitura extraordinara la prepelite, dar, din pacate, ruineaza orice dieta.

Needless to say ca am mancat tot si cred ca "my better half" va cere si saptamana viitoare o masa cu carne de prepelita.

Pentru data viitoare pregatesc o reteta cu oua de prepelita, care sunt foarte sanatoase si au un gust deosebit.

4 comentarii:

radu_o spunea...

ma intereseaza mult expresia "cosul bio de la ferma..." putem detalia subiectul? daca vrei sa pastrezi confidentialitatea imi poti trimite rapsuns doar pe mail. multumesc

Cori spunea...

In ce sens te intereseaza aceasta expresie? Ca nu imi e foarte clar. Te intereseaza ce contine, cat costa, sau ce anume?

radu_o spunea...

daca pot cumpara si eu astfel de cosuri, nu doream sa spun raspicat, sa nu auda toata lumea :)

radu_o spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.