21 iun. 2009

Domeniul de la Singureni si agricultura bio

Ieri mi-am petrecut ziua intr-un loc special, situat la 35 de km de Bucuresti. Am gasit acolo un fost conac boieresc ce a apartinut familiei Mociornita. Domeniul este situat in Singureni, un sat din Giurgiu, la cativa kilometri de Calugareni.



Pana la poarta proprietatii nimic nu pare special. Este satul tipic romanesc de campie, cu drumul prost, copiii care alearga pe strada , batranii la porti si cainii care alearga dupa masini. Praf , soare si masute mici cu ardei si rosii scoase in dreptul portilor.

Am plecat tarziu din Bucuresti, cand totul deja amortise in oras. Caldura de dupa amiaza aproape ca ne descuraja, iar mirosul de asfalt incins ma gonea rapid din centru. Am ajuns, jumatate de ora mai tarziu, in fata unui gard inalt si lung de beton cenusiu, cu o poarta frumoasa si un soi de foisor de paza la intrare. Odata intrati in curte, insa, totul s-a schimbat.

Am vazut terasa umbroasa, cu mese mici si fete de masa rustice. Siruri lungi de araci cu rosii, ardei si ghemotoace verzi de salata de gradina. Din loc in loc erau pomi fructiferi iar in spatele curtii vedeam cateva vaci care mancau iarba. Langa terasa ce inconjoara casa este o piscina frumoasa, cu apa curata, naturala, neclorinata ci filtrata printr-un sistem inovator, ecologic.

Gazdele noastre ne-au intampinat de pe treptele domeniului. Alain si Mihaela Kremeur, caci despre ei este vorba, au decis sa se retraga departe de zumzetul orasului si sa construiasca pe domeniul de la Singureni o adevarata oaza ecologica. Toate legumele si fructele sunt absolut bio, animalele sunt crescute dupa principiile agriculturii ecologice si cei doi spera ca in cativa ani sa reuseasca sa transforme domeniul intr-un spatiu autonom din punct de vedere energetic, apeland tot la tehnologiile ecologice.

Am gasit la Singureni viziunea unor oameni care traiesc in acord cu natura, care respecta pamantul si care au reusit sa transforme in realitate un vis frumos.



Masa a fost minunata, toate felurile prezentate fiind gatite cu produse cultivate pe domeniu, crescute bio. Carnea, branza, preparatele traditionale si legumele aveau cu adevarat gust natural. Pana si prepelitele erau crescute de gazdele noastre, asa ca ne-am delectat cu oua si carne de prepelita, pui de tara si carne proaspata de porc. Dupa retete din Alsacia, Alain a preparat carnea de porc dar nu a uitat de soriciul romanesc. Ma bucur ca nu a uitat nici de noi, vegetarienii, asa ca ne-am delectat cu salata de vinete, rosii de gradina, cas proaspat din lapte biologic dar si busuioc proaspat, de gradina, oua de prepelita si quinoa organic preparat extraordinar - a fost singurul fel preparat din ingrediente "din exterior".

Stiu de la gazdele noastre ca in viitor intentioneaza sa construiasca la domeniul de la Singureni un restaurat ecologic, in care toate ingredientele sa provina din cultura proprie, respectand doar retete sanatoase. Va tin la curent cu evolutia acestui proiect si sper sa va anunt in curand ca s-a deschis primul restaurant bio din Romania.

4 comentarii:

alegzandra spunea...

e deschis si publicului, sau a fost o masa intre prieteni?

Cori spunea...

A fost o masa intre prieteni, dar in curand se va deschide si restaurantul.

Va tin la curent , cum se deschide anunt pe toata lumea .

Unknown spunea...

Da, intradevar flerul tau ma va lasa mereu increzatoare ca, inclusiv la o varsta frageda, ca a ta Cori, se poate sa te indrepti spre ceea ce e mai bun, mai natural, mai inteligent pentru corpul nostru. Daca generatia ta va arata incredere alimentelor naturale, vom putea elimina multe din bolile moderne aparute odata cu hrana artificiala. Cred ca generatiile mai mature, care au crescut cu legume "cu gust" nu se vor lasa nici ele rugate.
Iti multumesc pentru frumoasa prezentare si da, pot partaja cu eventualii amatori roadele gradinii pictate in culori calde de tine.

Monica spunea...

Si eu am fost la o ferma biodinamica, ferma de la Topa, langa Sighisoara. Am fost primiti cu multa caldura si am cumparat dulceata de trandafir, de zmeur, de coarne, branza si cas, ceaiuri bio si am primit si o carte minunata. Ne vom intoarce cu siguranta.
Felicitari pentru ceea ce faceti.