17 mai 2010

Deci clar e criza!

In ultimele luni am ignorat sistematic emisiunile alarmante care anuntau cu mare tam tam criza. Am mai zis eu ca nu ma pricep la politica si nici nu ma intereseaza prea tare sa ma pricep. Dar azi, abia azi mi-am dat seama ca a venit criza.

Eu am o viata simpla. Ma duc la sala, vin acasa si stau la birou in papuci moi si halat. Fac sport si mai fac cate una-alta, asa cat sa ma bucur de viata si sa imi castig painea de toate zilele. Deci eu si criza nu prea ne-am intalnit, ca nu am avut unde. Dar azi....it hit me. Am avut de pierdut vreo jumatate de ora prin Dorobanti asa ca, intrucat mi-era foame si sarisem peste micul dejun mi-am zis ca e indicat sa ma opresc la una din cafenele sa mananc. Sa ne intelegem, nu ceream mult, o omleta/sandwich, un capuccino si o apa. Ora 9.00.

Prima oprire, Rue du Pain. Gol. Intru sfioasa aproape, inauntru nici chelneri nici clienti. Dau sa ies si tocmai apare un baiat care imi spune ca brutaria e inchisa. Zic-asta stiu, dar mic dejun? Niet. Cafea, ca apa n-a venit. Zic buuuuun.Si plec. 

Next stop, BT Cafe (ii zice altfel acum, dar eu tot asa ii zic) . Cald, mirosea a trabuc si cafea cu scortisoara. Eram doar eu si cu un domn in varsta care citea un ziar nemtesc. Aici e de mine. Intru, ma asez confortabil la geam, scot pana si laptopul. Apare un chelner, ma intreaba ce vreau. Zic repede, deja mi-era prea foame ca sa mai citesc meniul. A..... n-avem omleta. Salata? Incerc eu timid. Nu, ca nu mai facem salate. Bun. Sandwich? Mai am unul singur. Adjudecat, zic eu.

Cand vine cu el- peste vreo 10 minute - indraznesc sa intreb ce se intampla. Chiar nu mai mananca nimeni dimineata ? Eu nu mai frecventez zona de cativa ani, asa ca nu mai sunt chiar la curent, dar pe vremuri mancam un sandwich inainte de a merge la birou, exact cat sa fiu in forma , era lume dimineata si era chiar amuzant . Nu prea, zice el dezamagit. Dimineata cel putin...cel mult cafele. Nu prea mai aducem mancare.

Ora 9.45
Plecand apoi spre birou am vazut nefericitii care manifestau in fata guvernului. Ce sa mai ceri nene bani pentru copii si pensionari, cand pana si pe Dorobanti e criza....

Niciun comentariu: